BLACK FRIDAY PRESALE - Säästä jopa 70%. Katso kaikki tarjoukset tästä

Kaupan ehdot

Ehdot ja edellytykset 


Voimassa 07.10.24 alkaen 

Fyysisten tavaroiden myynti verkossa 

Nämä ehdot koskevat kuluttajien ostoksia Bikable.fi-sivustolla.  

Bikable.fi:n omistaa tanskalainen yritys Cykelgear A/S, joten se noudattaa tanskalaisia kaupan ehtoja lukuun ottamatta pakollisia ehtoja, jotka noudattavat Suomen lainsäädännön mukaisia kaupan ehtoja. 
Sivuston omistaa ja sitä ylläpitää: 
 

Bikable.fi (Bikable A/S - VAT no.: DK35252002) 
Industrivej 5 
DK-9575 Terndrup 
Denmark 
Puhelinnumero: +358 4549 09 123 
Sähköposti: [email protected] 

 

Tilauksen tekeminen

Kun teet tilauksen verkkosivustollamme, se ei ole oikeudellisesti sitova sopimus. Tämä tarkoittaa, että Bikablella on edelleen mahdollisuus peruuttaa tilauksesi painovirheiden, teknisten ongelmien, toimituksen epäonnistumisen tai vastaavien tapausten vuoksi. Hyväksymme tilauksesi vasta, kun lähetämme tavarat varastostamme, jolloin lähetämme sitovan tilausvahvistuksen ja laskun.

 

Kun teet tilauksen verkkosivustollamme, järjestelmämme luo automaattisesti sähköpostiviestin, jossa on yleiskatsaus tilauksestasi. Tämä on vain sähköinen vahvistus tilauksesi vastaanottamisesta. Automaattisesti luotu sähköposti ei ole oikeudellisesti sitova tilausvahvistus, eikä sopimusta ole tehty. Sopimus on sitova vasta, kun saat Bikablelta sähköpostiviestin, jossa ilmoitetaan, että olemme lähettäneet tavarat varastostamme.

 

Huomaa, että kun hyväksyt maksun, tililtäsi tehdään katevaraus. Rahat veloitetaan tililtäsi vasta, kun saat tilausvahvistuksen ja tavara(t) on lähetetty varastoltamme. Vasta silloin sinulla on sitova sopimus kanssamme. Bikable säilyttää kopion sopimuksesta, joka voidaan tarvittaessa toimittaa eteenpäin.

 

 

Maksaminen 

Kun maksat kortilla, maksu varataan tililtäsi korttisi ehtojen mukaisesti, kunnes veloitamme tai hylkäämme maksun. 
 
Summa veloitetaan tililtäsi, kun tuote lähetetään. 
 
Jos samassa tilauksessa on tilattu useita tuotteita ja yhtä tai useampaa tuotetta ei voida toimittaa välittömästi, veloitamme maksun kyseisestä tuotteesta tai tuotteista vasta, kun tuotteet lähetetään. 
 

 

Toimitus 

Tarjoamme tavaroiden toimituksen osoitteisiin Suomessa. Toimitusaika riippuu toimituspaikasta. Lue lisää toimitusvaihtoehdoistamme täältä
 
Lue lisää toimitusvaihtoehdoistamme muihin maihin täältä

Varastotuotteet toimitetaan noin 5 arkipäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Katso tuotteen toimitusaika yksittäisen tuotteen kohdalta verkkokaupasta. 

 

Tarjoamme seuraavat toimitusvaihtoehdot: 

  • Posti Pickup Point/Noutopiste - toimitus noutopisteelle 

  • Posti Kotiinkuljetus - toimitus kotiosoitteeseen 

  • PostNord Pickup Point – toimitus noutopisteelle 

  • PostNord Kotiinkuljetus - toimitus kotiosoitteeseen 

  • GLS Kotiinkuljetus - toimitus kotiosoitteeseen 

  • Posti Home - toimitus kotiosoitteeseen 

  • GLS Home - toimitus kotiosoitteeseen 

 
Huom: Paketit saattavat sisältää kolmannen osapuolen markkinointiesitteitä. 
 
Lisäksi tarjoamme ilmaisen toimituksen, kun tilauksesi ylittää 80 euroa. Tarkka toimitushinta näkyy kassalla. Lue lisää toimituksen hinnoista täältä

 

 

Peruuttamisoikeus 

Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ilman syytä 14 päivän sisällä. Jos olet ostanut useita tuotteita yhdessä tilauksessa, voit valita peruuttaa osan tai kaikki tuotteet. Emme hyvitä toimituskuluja osittaisista peruutuksista. 
 
Peruutusajan päättymispäivä on 14 päivää siitä päivästä, kun sinä tai toinen henkilö, jonka olet valtuuttanut vastaanottamaan tavarat (mutta ei kuljettaja), saat fyysisen hallinnan tavaroista. 
 
Jos olet tilannut useita tuotteita samassa tilauksessa emmekä voi toimittaa tuotteita samanaikaisesti, peruutusaika alkaa, kun saat fyysisen hallinnan tilauksesi viimeisestä tuotteesta. 
 
Jos olet tilannut useita osia tai eriä, peruutusaika alkaa siitä päivästä, jolloin viimeinen osa tai erä on fyysisesti hallussasi. 
 
Jos määräaika päättyy pyhäpäivänä, lauantaina, jouluaattona tai uudenvuodenaattona, määräaikaa jatketaan seuraavaan arkipäivään.  

 

 

Peruuttamisoikeutta koskevat poikkeukset  

Ostettaessa tuotteita, jotka on valmistettu henkilökohtaisten tarpeiden mukaisesti tai joissa on selkeästi henkilökohtainen mukautus, kuten asiakkaan toiveiden mukaan painetut vaatteet, eivät omaa peruutusoikeutta. 

Voit menettää peruutusoikeutesi, jos rikot sinettinauhan tai -pakkauksen energia- tai proteiinipatukoista, energiavalmisteista, geeleistä ja vastaavista. 

 

 

Peruuttamisoikeuden käyttäminen  

Voit peruuttaa tilauksen antamalla meille selvän ilmoituksen siitä, että peruutat ostosi. Voit joko lähettää meille sähköpostia, jossa ilmoitat peruutuksestasi osoitteeseen [email protected] tai soittaa meille numeroon: +358 4549 09 123. 

Et voi peruuttaa tilausta kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta tai jättämällä sen noutamatta ilman ilmoitusta peruutuksesta. 

Voit käyttää lakisääteistä peruutuslomaketta, joka on sijoitettu näiden ehtojen ja määräysten loppuun, mutta se ei ole pakollista. 

Peruutusajan ehdot täyttyvät, jos lähetät ilmoituksen ostoksesi peruuttamisesta ennen peruutusajan päättymistä. 

 

 

Tuotteen palauttaminen ja palautuskustannukset 

Jos päätät peruuttaa ostoksesi, sinun on lähetettävä tai toimitettava tuote Bikable A/S:lle, osoitteeseen Industrivej 5, DK-9575 Terndrup (Tanska) ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivää siitä, kun olet ilmoittanut meille haluavasi peruuttaa ostoksesi. Määräajan ehdot täyttyvät, jos lähetät tavarat takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Kaikista tavaroiden palautuksista, jotka voidaan palauttaa tavallisella postilla, sinun on asiakkaana maksettava palautuskulut itse. Voit tehdä tämän ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme täältä

Esineet, kuten polkupyörät, työpöydät, pyörätelineet, perävaunut ja vastaavat suuremmat esineet, eivät voi palata tavallisella postilla. Tavaroiden palauttamisen kustannusten odotetaan olevan enintään noin 70 €. 

 

 

Rahojen palauttaminen peruutustapauksessa  

Kun peruutat tilauksen, palautamme kaikki tilaukseesi liittyvät maksut, jotka olemme vastaanottaneet sinulta tai peruuttamasi tilauksen osat, mukaan lukien kaikki asiaankuuluvat toimituskulut. Tämä ei kuitenkaan koske lisäkustannuksia, jos olet valinnut toimitustavan, joka on kalliimpi kuin halvin toimitusmuoto, jonka tarjoamme. 

Jos olet ostanut useita tuotteita yhdessä tilauksessa ja perut vain osan ostoksestasi, emme hyvitä toimituskuluja. 

Hyvitämme summan ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona saimme ilmoituksesi peruuttamisesta. Voimme kuitenkin pidättää summan siihen asti, kunnes olemme saaneet tavarat takaisin tai kunnes olet lähettänyt todisteen siitä, että tavarat on palautettu. 

Kun tavarat ovat saapuneet meille, hyvitämme summan samalle maksutavalle, jota käytit alkuperäisessä ostossa - ellei ole sovittu toisin. Joka tapauksessa sinulle ei aiheudu hyvityksen seurauksena mitään kuluja. 

 

 

Tuotteen ja pakkauksen kunto palautettaessa  

Olet vastuussa vain sellaisesta esineen arvon mahdollisesta alenemisesta, joka johtuu esineen muusta kuin sen luonteen, ominaisuuksien ja toimintatavan selvittämiseksi tarpeellisesta käsittelystä. Voit tutkia ja kokeilla esinettä samalla tavalla kuin voit ja kokeilisit sitä fyysisessä myymälässä. 

Sinun tulee palauttaa tuote alkuperäispakkauksessa. Pakkauksen on oltava avattu, mutta ei rikki. Jos pakkaus puuttuu tai on vaurioitunut, tämä saattaa aiheuttaa arvon alenemisen, josta olet vastuussa. 

Sinun tulisi myös varmistaa, että tuote on turvallisesti pakattu palauttaessasi sen. Kannat riskin paketista/tavaroista itse kunnes vastaanotamme ne. Sen vuoksi on tärkeää, että säilytät kuitin lähetyksestä sekä mahdollisen seurantanumeron. 

 

 

Palautusoikeus 

Kun teet ostoksia osoitteessa Bikable.fi, sinulla on 365 päivän palautusoikeus. Palautusoikeus edellyttää, että tuote palautetaan meille käyttämättömänä, rikkomattomassa pakkauksessa ja vahingoittumattomassa kunnossa. Palautuskustannukset maksat itse. Palautusoikeus ei muuta lakisääteistä peruuttamisoikeuttasi, josta on kerrottu yllä. Palautusoikeus alkaa peruuttamisoikeuden päättymisestä. Jos haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme tästä 

 

 

Valitukset 

Ostolain mukaan sinulla on oikeus reklamoida tuotteesta tai palvelusta, jos siinä on virhe. Virhe voi olla esimerkiksi materiaali- tai valmistusvirhe tai virheellinen tieto siitä, mitä olet ostanut. Sen sijaan esimerkiksi normaalia kulumista tai itse aiheutettua vahinkoa ei katsota virheeksi. 

Voit tehdä valituksen tuotteen tai palvelun virheestä jopa 2 vuoden ajan toimitushetkestä. Voit tehdä valituksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme puhelinnumeroon +358 4549 09 123 tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Jos haluat valittaa tuotteesta, sinun on otettava meihin yhteyttä kohtuullisen ajan kuluessa virheen havaitsemisen jälkeen. Jos kyseessä on kuljetusvaurio, pyydämme ilmoittamaan siitä meille mahdollisimman pian. Jos otat meihin yhteyttä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, valituksesi on aina ajoissa. Jos valitus on perusteltu, korvaamme kohtuulliset ja tarpeelliset kuljetuskustannuksesi. Säilytä siis kuittisi. 

Pyydämme kertomaan mahdollisimman yksityiskohtaisesti, mikä ongelma on, ja tarvittaessa toimittamaan virheistä kuvia. Jos meidän on tarkasteltava tuotetta, se on lähetettävä meille: 
 
Bikable A/S 
Industrivej 5 
DK-9575 Terndrup 
Tanska 
 
Tuote on lähetettävä asianmukaisessa pakkauksessa. 

 

 

Tietosuojakäytäntö 

Kun teet ostoksia Bikable.fi-sivustolla, tarvitsemme sinusta seuraavat tiedot, jotta voimme tehdä kanssasi sopimuksen: 

  

• Nimi 

• Osoite 

• Puhelinnumero 

• Sähköposti 

• Toimitusvalinnat 

• Maksutapa 

• Tiedot IP-osoitteesta, josta osto on tehty. 

• Tiedot siitä, mitä olet ostanut ja mahdollisesti palauttanut 

• Kaikki tiedot tiedusteluista tai valituksista 

  

Käsittelemme henkilötietojasi tarkoituksena toimittaa sinulle tilaamasi tuotteet ja käsitellä mahdollisia tiedusteluja ostokseesi liittyen. Käsittely suoritetaan noudattaen sovellettavia sääntöjä tietosuojakäytäntömme mukaisesti. Täältä voit lukea lisää siitä, miten käsittelemme tietojasi, milloin ne poistetaan ja mitä oikeuksia sinulla on rekisteröitynä yksilönä. 

 

 

Valitusmahdollisuudet 

Jos emme pääse yhteisymmärrykseen siitä, mihin sinulla on oikeus, sinulla on seuraavat valitusmahdollisuudet: 

Tuotteeseen tai palveluun liittyvä valitus voidaan jättää Nævnenes Hus - Kuluttajavalituslautakunnan sovittelutiimiin, osoitteeseen Toldboden 2, DK-8800 Viborg, käyttäen Nævnenes Husin valitusportaalia. Sovittelutiimi pyrkii ratkaisemaan riidan sovittelun avulla, ja jos ratkaisua ei löydy, voit viedä valituksen Kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi. 

Valituksen tekemisen edellytyksenä on yleensä, että valitettava tuote tai palvelu on maksanut vähintään 150€ ja enintään 13 500€. Vaatteisiin ja kenkiin liittyvien valitusten osalta hinnan on oltava vähintään 100€. Sinun on maksettava maksu valituksen käsittelystä. 

EU:n komission verkkovastuualustaa voidaan myös käyttää valituksen tekemisessä. Se on erityisen relevantti kuluttajille, jotka asuvat toisessa EU-maassa. Valitukset voidaan jättää täällä - http://ec.europa.eu/odr. Valitusta tehdessäsi sinun on ilmoitettava sähköpostiosoitteemme: [email protected]

 

 

Muut ehdot 

 

Lahjakortit 

Bikable.fi:n lahjakortit ovat voimassa kolme vuotta lahjakortin myöntöpäivästä lukien. Mahdollinen jäljellä oleva arvo voidaan lunastaa enintään yhden vuoden ajan lahjakortin vanhentumisen jälkeen. 

  

Varaus ja vastuuvapauslauseke 

Verkkokaupallamme on oikeus hinta- ja korjausvirheisiin, veromuutoksiin, loppuunmyytyihin tuotteisiin sekä ylivoimaisiin esteisiin, mukaan lukien työselkkaukset ja alihankkijoiden toimitusten puutteet tai viivästykset. 

 

 

Vakiomuotoinen peruutuslomake 

(tämä lomake täytetään ja palautetaan vain, jos peruuttamisoikeus on olemassa). 

 

- Bikable A/S (alv-numero: DK35252002), Industrivej 5, DK-9575 Terndrup, [email protected]  

 
- *ilmoitan/ilmoitamme täten, että *haluan/haluamme käyttää peruuttamisoikeutta *myös/meidän ostosopimukseeni liittyen *jäljempänä mainittujen tavaroiden/toimitukseen seuraavien palvelujen osalta: ______________________ 

 *Tilauspäivä/vastaanottopäivä: _ _ - _ _ _ - _ _ _ _ _ _ _ _ 

 

- Asiakkaan etu- ja sukunimi: ______________________ 

 

- Asiakkaan osoite: Kadun nimi ja talon numero: _____________________ 

__________________________________________________________________________ 

 

- Postinumero ja kaupunki: ___________________________ 

 

- Asiakkaan allekirjoitus: ______________________ 

(vain jos lomakkeen sisältö annetaan paperilla). 

 

- Päiväys _ _-_ _-_ _-_ _ _ _ _ _ _ 
 

*Jos tämä ei ole relevanssi, yliviivaa.